Hvordan at få sponsorer til din bil

Hvad tager det for at få en sponsor for projektet brugerdefinerede køretøj?

Alle spørger altid mig, “Hvordan fik du så mange sponsorer?” Det korte svar er, “Fordi jeg spurgte”. Jeg ved det er en alt for forenklet svar, men det virkelig er den vigtigste nøgle til at få sponsorater. Den anden nøgle til at være en succes når hverve potentielle sponsorer har noget værd at sponsorere der er interessante og unikke. Det lyder nemt, men det er ikke så simpelt som det lyder. Jeg fik ideen for at hverve sponsorer fra lastbil jeg så i fire Wheeler mange år siden kaldte “Projekt MPG”. Det var en beskrevet, hvid Ford F-350 duelt som havde blevet tilpasset under kølerhjelmen til at producere de maksimale miles pr gallon muligt. Deres projekt lastbil havde om otte eller ni virksomheder sponsorerer det. Da jeg startede min Custom Ford projekt, kontaktede jeg ejeren af projektet MPG for nogle råd. Han meget hurtigt gav mig børsten og være lidet var en underdrivelse. Så tog jeg det initiativ, baseret på min erfaring i markedsføring og erhvervslivet i almindelighed, og begyndte at lave ‘salg’ opkald til selskaber, der fremstillede produkter jeg havde brug for mit projekt.

Jeg vidste, at der ville en masse folk derude med et ønske om at opbygge en brugerdefineret fire hjul drev lastbil og håber, at de kunne få corporate sponsorering til at mindske den økonomiske byrde. Så før jeg selv begyndte at demontering lastbil, den første af arbejdsplanen var at opbygge en hjemmeside om projektet så det potentielle sponsorer ville kunne se at ikke jeg er bare en anden “Joe Schmoe” forsøger at få nogle gratis dele. Når hjemmesiden blev oprettet og online, jeg havde en kraftfuld salg værktøj som jeg kunne kontakte de virksomheder, som jeg søgte produkter. Jeg bedt aldrig om penge, og derimod modtaget aldrig nogen enten. Hvad jeg fik var betydelig støtte økonomisk gennem selskaber, der leverer produkter og tjenester for mit projekt til gengæld for reklame og marketing muligheder min projektet. Det var en win/win program for os begge. Jeg vandt, fordi jeg var i stand til at sikre produkter til ‘gratis’ eller omkostninger. Sponsor vandt fordi de nødt til at have deres produkt, der er forbundet med en potentielt høje profil markedsføring køretøj (bestemt ordspil).

Det næste skridt var bestemme hvem der skal kontaktes ved de forskellige virksomheder, når behovet opstod. At finde den rigtige person med hvem til at tale i en stor virksomhed kan undertiden være ganske udfordrende. Når der beskæftiger sig med små virksomheder, det er normalt meget enklere, men ikke altid. Når du finder den rette person, introducerer det næste skridt dig selv på en måde, der ikke kommer på tværs som “ønsker noget”. Det er meget bedre at forklare, hvorfor du ringer, hvad du har brug for og spørge, om de tilbyder nogen form for sponsorering muligheder. Dette sæt er scenen for din samtale. Personen i anden enden ved nu, hvem du er, hvad du ønsker, og at du ikke forsøger at få noget gratis ret ud af porten. Dette i høj grad hjælper dine chancer for succes. Nu har du plads til at diskutere og forhandle med dem. Være altid ærlig, men du behøver ikke at vise alle dine kort op foran. Lad dem tale. De vil normalt give dig en masse god information om deres virksomhed og om, hvordan de fungerer. Sørger for, at du lader dem vide at du er fleksibel og at selv en delvis sponsorer som tilbyder produkt på omkostningerne eller en betydeligt reduceret sats ville fungere så godt.

Når du har indstillet tonen, du har brug at lade dem vide, en eller anden måde, om dit websted. Mange gange, de er nysgerrige og vil trække op dit websted, mens du er på telefonen. Bruge dette til din fordel. Nu kan de se, at projektet er reel og ikke bare nogle tærte i himlen pipe dream. Lad dem vide, hvordan deres “donation” vil gavne dem. Besvare disse spørgsmål for dem: Hvordan kommer min virksomhed? Hvor synlige bliver køretøjet? (Oversættelse: hvor mange viser køretøjets deltager og hvor). Hvor synlige bliver min virksomhed? (Oversættelse: Hvordan vil folk vide mit firma sponsoreret du?) Hvis du kan besvare disse spørgsmål effektivt, har du en meget god chance for at modtager et “ja”. Hvis du ikke kan besvare disse spørgsmål effektivt, så du har ingen virksomhed selv afhente telefonen. Alt du gør er at spilde deres tid og jeres.

Når du får den meget eftertragtede “Ja”, er det næste skridt at vise du er oprigtig. Få deres navn på din hjemmeside under listen af sponsorer. Sørg for, at alle ved, at Acme Corp. leveres de XYZ lydpotte kuglelejer til din brugerdefinerede skabelse. Endelig, når køretøjet er færdig, får det foran offentligheden. Hvis du forblive tro mod jeres ord, vil du have en meget bedre skud på den næste virksomhed som dit projekt skrider frem. Held og lykke og sørg for at lade mig vide, hvordan dine sponsorer quest pander ud.

Tagged ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *